Все, що потрібно значи про свічки запалювання
Автомобільні свічки запалювання - це пристрої, що забезпечують займання в паливно-повітряній суміші в різних двигунах внутрішнього згоряння. Основа їхньої конструкції являє собою металевий корпус, який відводить тепло. Крім того, корпус підтримує функцію заземлення. Усередині свічок знаходиться керамічний ізолятор - він захищає від витоку струму і не дає електриці покинути корпус. Головну роль у роботі свічки відіграє центральний електрод, по якому проходить струм. Він може бути зроблений з міді, нікелю, платини або іридію - від цього залежить, як довго прослужить свічка і наскільки вона ефективна. Навпроти центрального розташований захисний електрод. Коли між ними виконується розряд, виникає іскра, яка і підпалює паливно-повітряну суміш у циліндрі двигуна. Щоб свічка надійно і герметично закріпилася в двигуні, на ній є різьблення і кільце ущільнювача. У верхній частині свічки розташований контактний вивід, до якого веде дріт від системи запалювання. По цьому дроту передається висока напруга, щоб створити іскру.
Які бувають свічки запалювання?
Найпоширенішими є іридієві, платинові, нікелеві та мідні.
Іридієві свічки запалювання найстаріші та найбільш високоефективні. Іридій вважається дуже твердим металом і стійкий до високих температур та зносу. Їхню основу становить тонкий центральний голчастий електрод, якого вистачає для того, щоб забезпечити максимальне запалювання паливної суміші. Ресурс іридієвих свічок становить близько 100 000 км.
Платинові свічки запалювання є доступною заміною іридієвим, але так само хороші. Платина так само, як і іридій, стійка до високих температур і прослужить вам до 60 000 км. У свічках з платиновими електродами немає корозії та окислення.
Свічки запалювання з нікелевим електродом забезпечують ефективне займання горючої суміші протягом усього терміну експлуатації. Вони відрізняються прийнятною ціною. Робочий ресурс даних свічок складає до 50 000 км.
Мідні свічки запалювання є найдешевшим і достатньо популярним вибором. У них широкий центральний електрод із міді, що забезпечує теплопровідність, але термін служби значно менший - близько 20 000 км. Мідні свічки найчастіше використовуються в старих або менш потужних автомобілях.
Як перевірити свічку запалювання на справність за допомогою мультиметра?
Перший крок - підготовка. Переконайтеся, що двигун вимкнений та остиг. Відключіть дроти від свічок запалювання та акуратно зніміть їх з двигуна, щоб не пошкодити різьбу.
Наступним етапом є перевірка опору свічки. Для цього вам і знадобиться мультиметр. Встановіть його в режим вимірювання опору (Ом). Підключіть щупи мультиметра до центрального контакту свічки і до одного з бічних контактів. Нормальний опір для свічки запалювання має перебувати в діапазоні 0.5-5 Ом. Якщо ви отримаєте значення, що значно відрізняється від цього діапазону, свічка, ймовірно, несправна і потребує заміни.
Після перевірки опору варто перевірити ізоляцію свічки. Знову встановіть мультиметр у режим вимірювання опору. Підключіть один щуп до центрального контакту свічки, а інший - до її корпусу. Тут значення опору має бути дуже високим, понад 10 МОм. Якщо ви спостерігаєте низький опір, це може вказувати на пробій ізоляції, і свічка також потребує заміни.
Для більш ретельної перевірки можна оцінити стан електрода і зовнішнього вигляду свічки. Зверніть увагу на наявність нагару, корозії або пошкоджень. Свічки з обгоранням, тріщинками або брудом можуть негативно позначитися на роботі двигуна.
Якщо у вас є можливість, перевірте іскру. Для цього потрібна спеціальна тестова свічка або іскрова котушка. Це дасть вам змогу переконатися, що свічка генерує іскру належної якості. Якщо іскра слабка або відсутня, свічка несправна.
Несправні свічки запалювання можуть призвести до цілої низки проблем у роботі автомобіля. Першим і основним зазвичай стає погіршення роботи двигуна, несправність системи запалювання і додаткова робота на холостому ходу. Це відбувається, коли свічки не можуть створити достатню іскру для займання паливної суміші, що призводить до перебоїв у процесі горіння. Пропуски займання можуть викликати вібрацію і ривки під час руху автомобіля. Крім того, через несправні свічки запалювання значно збільшується витрата палива. Коли паливна суміш не згорає повністю, двигун працює менш ефективно, оскільки для підтримки тієї самої потужності потрібно більше палива. В умовах низької температури або за високих навантажень свічки, які не працюють належним чином, ускладнюють запуск двигуна. Іноді це призводить до того, що автомобіль не заводиться взагалі. Ще однією серйозною проблемою є підвищене навантаження на котушки запалювання та інші компоненти системи запалювання. Якщо свічки спрацюють неправильно, котушка створить більшу напругу, що одночасно призведе до її перегріву. Нарешті, довгострокова робота з несправними свічками може призвести до пошкодження двигуна. Незгоріле паливо може потрапити у вихлопну систему, що призведе до накопичення вуглецевих відкладень і пошкодження каталізатора. Це дорогий ремонт, якого можна уникнути, якщо вчасно замінити несправні свічки.
Як підібрати свічки запалювання?
Найпростіше підібрати свічку запалювання за VIN-кодом. Але якщо, з якихось причин у вас його немає, можна скористатися наступними пунктами.
По-перше, необхідно звернути увагу на розмір під ключ. Стандартно він складає 16мм і 21 мм. Але можуть бути виключення в окремих випадках.
По-друге, варто враховувати довжину різьби свічки. Зазвичай це 19мм. Та тут також є індивідуальні обставини. Наприклад, 12.7 мм або 25 мм для моторів зі специфічною конструкцією головки блоку. Свічки за довжиною поділяють на короткі 12мм (для машин, випущених у країнах СНГ та мотоциклів), середні 12мм-19мм (іномарки) та довгі 25мм (здебільшого для автомобілів з форсованими двигунами).
Третім важливим параметром є діаметр різьби свічки. Він складає від 10мм до 18мм.
Під час вибору зверніть увагу на гартівне число. Свічки запалювання поділяються на гарячі, середні та холодні залежно від їхньої здатності відводити тепло, що визначається гартівним числом і температурним режимом двигуна. Гарячі свічки (гартівне число 11-14) швидше нагріваються й утримують тепло, що робить їх ідеальними для двигунів з невеликим об'ємом (1.0-1.6 літра), які працюють в умовах низького навантаження або в міському режимі, де температура двигуна коливається в межах 450-650°C. Середні свічки (краплинне число 17-19) вважаються універсальними і використовуються в більшості автомобілів середнього класу з двигунами об'ємом 1.6-2.5 літра, де температура двигуна варіюється в діапазоні 600-800°C. Холодні свічки (гартівне число 20 і вище) ефективно відводять тепло, що необхідно для потужних і турбованих двигунів, які працюють на високих оборотах і за температури до 1000°C. Це запобігає перегріванню і передчасному займання палива. Зважайте на те, що гартівне число у різних виробників може маркуватись по-різному. Наприклад, від 1 до 12, або від 22 до 0 і т. д.
Четвертим пунктом є іскровий зазор. Це відстань між центральним та бічним електродом свічки запалювання, яка може варіюватися від 0,5 мм до 2,00 мм, залежно від конструкції свічки та типу двигуна. Важливо, щоб зазор відповідав технічним вимогам конкретного двигуна, адже це впливає на ефективність роботи запалювання. Для карбюраторних двигунів рекомендований зазор становить 0,7-0,85 мм, для інжекторних двигунів зазор має бути в межах 1,00-1,13 мм.
Нарешті, зверніть увагу на виробника. Ми радимо купувати свічки запалювання відомих торгових марок, таких як NGK і Denso.
NGK - заснована 1936 року в Японії. Компанія спеціалізується на виробництві свічок запалювання лямбда-зондів і свічок розжарення для автомобілів. Їхню продукцію використовують як у легкових авто, так і в мотоциклах, а також застосовують в автоспорті. NGK має глобальну мережу заводів по всьому світу і співпрацює з провідними автовиробниками напряму.
Denso - велика японська корпорація, заснована в 1949 році. Вона випускає широкий спектр автокомпонентів: системи запалювання, паливні насоси, генератори, системи управління двигуном, радіатори, фільтри, свічки запалювання і розжарення та багато іншого. Компанія є одним із ключових постачальників для Toyota і активно працює в галузі технологій для гібридних та електричних автомобілів.
Заміна свічок запалювання
Перед початком роботи переконайтеся, що у вас є всі необхідні інструменти та матеріали. Вам знадобляться нові свічки запалювання, гайковий ключ або тріскачка з насадками, ключ для свічок, а також чиста ганчірка. За бажання ви можете використовувати мультиметр для перевірки стану старих свічок.
Перш за все, підготуйте автомобіль до заміни свічок. Переконайтеся, що двигун вимкнений і остиглий, а потім відключіть акумулятор, щоб уникнути випадкового короткого замикання. Важливо забезпечити доступ до свічок - у деяких автомобілях може знадобитися зняти кришку двигуна або інші компоненти.
Після цього можна приступити до зміни старих свічок. Зніміть проводки з кожної свічки, акуратно віджавши фіксатор. Використовуйте ключ для свічок, щоб відкрутити старі свічки, але будьте обережні, щоб не пошкодити різьблення в головці блоку циліндрів. Зверніть увагу на стан старих свічок: наявність нагару, пошкоджень або корозії може свідчити про проблеми в роботі двигуна.
Під час встановлення нових свічок спочатку перевірте зазор. У більшості випадків зазор уже встановлений виробником, але, якщо необхідно, відрегулюйте його. Вкрутіть нові свічки вручну, а потім затягніть за допомогою ключа для свічок.
Після встановлення свічок підключіть проводки, переконавшись, що вони надійно зафіксовані. Потім підключіть акумулятор і перевірте, щоб усі компоненти, які були зняті, були повернуті на місце. Запустіть двигун і переконайтеся, що він працює рівно і без перебоїв.
Купити хороші за якістю і надійні автомобільні свічки запалювання - можна в нашому інтернет магазині АвтоАптека за вигідними цінами. Ми є офіційними дистриб'юторами в Україні таких брендів як NGK, Denso, Bosch, BERU, Champion. Також здійснюємо доставку продукції по всій території України у відділення Нової Пошти та Укрпошти.